Blizzard at the end

16 maart 2013 - Svolvær, Noorwegen

Dag lieve mensen

Sinds gisteravond zitten we in hotel Aurora in Svolvaer,een beetje gedateerd maar verder wel ok, Ruud denkt dat het hotel 0 sterren heeft maar gelukkig vindt hij het bed wel prettig en het eten ook. Weet je, we moeten gewoon weer met de voeten op de grond komen, back to earth so to speak. Onze avond gisteren eindigde koud, om dat de verwarming het niet deed.Het is zo'n systeem waarbij aan de radiator een apparaatje zit dat op signaal van de temperatuurregelaar een knop open zet waardoor het water gaat stromen. T Werkte niet Cees heeft t apparaat uit elkaar gehaald en toen bleek dat de draad stuk was. Hij heeft het draadloze apparaat er weer opgezet en de verwarming werd weer koud. Blijkbaar waren we moe want we konden niets anders bedenken om het beterte maken.Na een koude nacht waarin Ruud zelfs het raam heeft dichtgedaan waren we weer zo bijdehand om het apparaat er wer af tehalen. Nu is t weer heerlijk warm. De morgen begon rustig, kalm weer, niet al te koud, droog. We hebben rondgewandeld bij de haven want andaag is er een wedstrijd kabeljauwvissen. Eerst dan maar even naar de konditorei voor warme chocola en een koffie met chocoladetaart. Al genietend begon er buiten een heuse sneeuwstorm. We hebben onderhand alle weertypes gehad, gelukkig. hoe blij kun je zijn met guur weer eneen sneeuwstorm; wat zo'n vakantieweek wel niet met een menskan doen! We zijn in dat barreweer naardehaven gegaan waar de boten met vissers binnen kwamen. Je kijkt je ogen uit! Kabeljauwtjes van een meterwaren heel gewoon. Das pas vissen,en niks teruggooien, lekker thuis in de vriezer. Ceeskon daar met jaloerseblik naar kijken. Inmiddels zijn we bij een vertrouwd adres, namelijk bij NiHao te Svolvaer, misschien ook iets voor de andere groninger NiHao gangers. Ik zal mijnheer Wu eens vragen naar zijn illegale buitenlandse activiteiten. Ze serveren vandaag een buffet, dus beter kan niet. Het lijkt me een goede afsluiter van deze vakantie. Jullie zien de 20000 fotoos en 100 filmpjes nog wel anders zou je niet willen geloven wat we allemaal hebben meegemaakt op deze fantastische vakantie.

Ruud en Cees

1. Ina:
    16 maart 2013
    Ja wat is dat nou ?!!! Lekker handig een reisblog, jongesssssssss..., ik kan toch niet even vanuit Portgual langs rijden om de foto's te zien? grrrrr...., dus huppekee aan het werk en zet op het blog ;-)